a کل کل جالب و خواندنی دوتا شاعر در مورد مرد و زن!!!!!

TopVaria

موسیقی کامپیوتر اینترنت مذهبی کتاب و سرگرمی عـکس و لینک و ....

 


 

 

خانم ناهید نوری :

 

 
 
به نام خدایی که زن آفرید 
 
حکیمانه امثال ِ من آفرید
 
 
خدایی که اول تو را از لجن 
 
و بعداً مرا از لجن آفرید !
 
 
برای من انواع گیسو و موی
 
برای تو قدری چمن آفرید !
 
 
مرا شکل طاووس کرد و تورا 
 
شبیه بز و کرگدن آفرید !
 
 
به نام خدایی که اعجاز کرد
 
مرا مثل آهو ختن آفرید
 
 
تورا روز اول به همراه من
 
رها در بهشت عدن آفرید
 
 
ولی بعداً آمد و از روی لطف 
 
مرا بی کس و بی وطن آفرید
 
 
خدایی که زیر سبیل شما 
 
بلندگو به جای دهن آفرید !
 
 
وزیر و وکیل و رئیس ات نمود
 
مرا خانه داری خفن آفرید
 
 
برای تو یک عالمه کِیْسِ خوب
 
  شراره ، پری ، نسترن آفرید
 
 
برای من اما فقط یک نفر 
 
براد پیت من را حَسَنْ آفرید !
 
 
برایم لباس عروسی کشید 
 
و عمری مرا در کفن آفرید
 
به نام خدایی که سهم تو را 
 
 مساوی تر از سهم من آفرید
 
 
 
 
 

پاسخ دندان شکن از نادر جدیدی :

 

 
به ‌نام خداوند مردآفرین 
 
که بر حسن صنعش هزار آفرین
 
 
خدایی که از گِل مرا خلق کرد 
 
چنین عاقل و بالغ و نازنین
 
 
خدایی که مردی چو من آفرید
 
و شد نام وی احسن‌الخالقین
 
 
پس از آفرینش به من هدیه داد 
 
مکانی درون بهشت برین
 
 
خدایی که از بس مرا خوب ساخت 
 
ندارم نیازی به لاک، همچنین
 
 
رژ و ریمل و خط چشم و کرم 
 
تو زیبایی‌ام را طبیعی ببین
 
 
دماغ و فک و گونه‌ام کار اوست
 
 نه کار پزشک و پروتز، همین !
 
 
نداده مرا عشوه و مکر و ناز
 
 نداده دم مشک من اشک و فین!
 
 
مرا ساده و بی‌ریا آفرید
 
جدا از حسادت و بی‌خشم و کین
 
 
زنی از همین سادگی سود برد 
 
به من گفت از آن سیب قرمز بچین
 
 
من ساده چیدم از آن تک‌ درخت
 
و دادم به او سیب چون انگبین
 
 
چو وارد نبودم به دوز و کلک 
 
من افتادم از آسمان بر زمین
 
 
و البته در این مرا پند بود
 
که ای مرد پاکیزه و مه‌جبین
 
 
تو حرف زنان را از آن گوش گیر
 
و بیرون بده حرفشان را از این
 
 
که زن از همان بدو پیدایش‌ات 
 
نشسته مداوم تو را در کمین !
 

 


نوشته شده در 23 / 11 / 1390برچسب:,ساعت توسط علی معرفتی|


آخرين مطالب
» احمد شاملو
» دانلود آهنگ جديد و فوق العاده و بي نظير مجيد خراطها (سلطان احساس )با نام قايق
» نامه ای از طرف خدا
» حرفهای قبل و بعد از ازدواج!
» كي اومده به جاي من
» زن زيرك
» روزی روزگاری ......
» کل کل جالب و خواندنی دوتا شاعر در مورد مرد و زن!!!!!
» بهار من سلام
» دلم.....
» جهنم سرگردان
» دل من
» باز شب شد چقدر تنهایم
» نیایش
» عصر یک جمعه دلگیر
» به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام)
» خدا هست
» آلبوم منحصر به فرد کشتی نوح
» چند تایی از شوخی باحال Google در جستجو کردن
» عاشقم کن با صدای بابک جهانبخش


Design By : Pichak